Już 90 tys. osób poparło kulturalne zachowanie na drodze na stronie kampanii społecznej „Wrzucam na luz” na Facebooku. Organizatorem kampanii jest firma ubezpieczeniowa Proama, a patronat nad nią sprawuje Komenda Główna Policji.
„Wrzucam na luz” to akcja zorganizowana na rzecz kulturalnego zachowania na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne i niegrzeczne postawy kierowców. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na fakt, że przyczyną wielu wypadków drogowych i stłuczek jest często zbyt agresywna oraz ryzykowna jazda i niekulturalne zachowanie kierowców. Obecnie kampanię na Facebooku popiera 90 tys. osób, a znaczna ich część jest aktywna na stronie i zaangażowana w dyskusję na tematy poruszane na profilu, takie jak potrzeba zatrzymania sie przed przejściem, przy którym czeka pieszy, czy jazda na suwak.
Potwierdzają to statystyki prezentowane w raporcie Fanpage Trends Polska firmy Sotrender za poszczególne miesiące, jak również za 2013 rok. Według tego raportu w minionym roku na profilu Wrzucam na luz było 33% zaangażowanych (liczba zaangażowanych wyniosła prawie 25 tys.), indeks interaktywności wyniósł 605 tys. a średnia dzienna liczba osób, które o tym mówią prezkroczyła 3 tys.
Profil Proama – „Wrzucam na luz” angażuje fanów również od początku 2014 roku. Podsumowując działalność ubezpieczycieli na Facebooku w Fanpage Trends za marzec Martyna Szuta, Account Director w zjednoczenie.com napisała: "Kultury naszych kierowców pilnie strzeże Proama i nieźle sobie na tym polu radzi. Jej fanpage cieszy się największa popularnością i wszystko wskazuje na to, że tak szybko berła pierwszeństwa nie odda. (...) Tematyka kultury jazdy (a czasem jej braku) równie dobrze angażuje, więc Proama ma na swoim koncie pierwsze miejsca we wszystkich pozostałych wskaźnikach oraz w wyścigu o najpopularniejszy post."
– Tak liczne poparcie akcji na Facebooku, a szczególnie zaangażowanie w dyskusje na profilu Wrzucam na luz, potwierdzają, że kultura jazdy jest tematem bliskim polskim kierowcom. Jako kierowcy nie mamy wpływu na dziury w drodze i korki, ale mamy wpływ na to jak traktujemy innych uczestników ruchu drogowego i to możemy zmienić, uświadamiając sobie jak ważny jest to problem – mówi Justyna Szafraniec, Dyrektor ds. PR, Proama.
Kampania „Wrzucam na luz” jest prowadzona nie tylko na Facebooku, ale także w innych mediach społecznościowych, takich jak: Google+, Twitter i Youtube. W ramach kampanii, we współpracy z Policją, która objęła ją swoim patronatem, przed wakacjami jest organizowany Dzień Kulturalnego Kierowcy – Wrzucam na luz.
Prowadzenie kampanii społecznej „Wrzucam na luz” przez Proama jest spójne z polityką firmy, która bezpiecznym, a tym samym kulturalnym kierowcom, daje większe – 70% - zniżki bonus-malus na ubezpieczenia samochodowe OC i AC.