22 maja 2012, 11:30

Proama promuje kulturalną jazdę na Facebooku

Proama – nowy ubezpieczyciel, specjalizujący się w ubezpieczeniach komunikacyjnych – rusza z kampanią społeczną w mediach społecznościowych pt. „Wrzucam na luz”, promującą kulturalną jazdę.

„Wrzucam na luz” to akcja zorganizowana na rzecz uprzejmego zachowania na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne, niegrzeczne postawy kierowców. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na fakt, że przyczyną wielu wypadków drogowych i stłuczek jest często zbyt agresywna oraz ryzykowna jazda i niekulturalne zachowanie kierowców.

- Nie mamy wpływu na korki i dziury w drodze, ale mamy wpływ na to, jak traktujemy innych uczestników ruchu drogowego – mówi Justyna Szafraniec, PR Manager, Proama. – „Wrzucam na luz” to akcja, którą chcemy zwrócić uwagę zarówno kierowców dwu- i jednośladów, rowerzystów, a także pieszych, że spokojne, uprzejme korzystanie z dróg wszystkim ułatwia dotarcie do celu i wpływa na bezpieczeństwo. Kultura jazdy, choć zaniedbywana, jest ważnym elementem bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Dla Proama zorganizowanie kampanii „Wrzucam na luz” jest spójne z polityką biznesową firmy, która bezpiecznym, a tym samym kulturalnym kierowcom, daje większe – 70% - zniżki bonus-malus na OC i AC.

- Analizując potrzeby Proama, jej grupę docelową oraz ofertę  w postaci 70% zniżki dla bezpiecznych kierowców, jak również sposób w jaki funkcjonują w mediach społecznościowych inni ubezpieczyciele, zaproponowaliśmy organizację akcji społecznej, której tematem jest kultura jazdy i zachowanie kierowców na drodze. Szukaliśmy atrakcyjnego tematu, mogącego być pretekstem do dialogu w mediach społecznościowych, wzbudzającego emocje, pozwalającego na angażowanie internautów. Tak zrodził się pomysł na „Wrzucam na luz” – wyjaśnia Norbert Kilen, Dyrektor Strategiczny, Think Kong.  

W początkowej fazie organizatorzy akcji skupią się na prowadzeniu profilu „Wrzucam na luz” na Facebooku (www.facebook.com/wrzucamnaluz). W kolejnych etapach planowana jest aktywność w kanałach, takich jak Google+, Twitter, Youtube i blogi oraz wprowadzenie narzędzi bardziej zaawansowanych, angażujących internautów.

Proama to firma ubezpieczeniowa, która rozpoczęła działalność od ubezpieczeń komunikacyjnych. W ofercie firmy są pakiety OC i AC, obudowane w wachlarz produktów dodatkowych: Super Assistance, NNW Komunikacyjne, NNW Domowe, Ubezpieczenie od Utraty Pracy oraz Ubezpieczenie Ochrony Prawnej. Proama chce się wyróżnić na rynku, proponując klientom Osobistego Doradcę oraz zniżkę bonus-malus w wysokości 70% dla bezpiecznych i bezszkodowych kierowców.  Ubezpieczyciel kontaktuje się ze swoimi klientami poprzez internet, telefon i multiagencje.