Proama, zaledwie po trzech latach działalności, może pochwalić się zaufaniem miliona klientów.
Historia Proama rozpoczęła się od przysłowiowej białej kartki na początku 2011, by po kilku miesiącach - 3 listopada 2011 roku – ubezpieczyciel sprzedał pierwszą polisę. W tym czasie powstała strategia firmy wraz z produktami, kanałami sprzedaży, propozycjami wartości dla klienta i komunikacją marketingową, został zatrudniony zespół i zbudowano system informatyczny. Trzy miesiące później – w styczniu 2012 -, kampanią reklamową, Proama rozpoczęła oficjalnie działalność komercyjną.
- Wówczas nie spodziewaliśmy się, że już po 3 latach nasze ubezpieczenie będzie posiadało aż milion osób. Dziękuję każdemu klientowi za zaufanie – mówi Łukasz Jadachowski, Dyrektor Generalny, Proama.
Proama rozpoczynała swoją działalność od ubezpieczeń komunikacyjnych: OC i AC, obudowanych w pakiet produktów dodatkowych, jak Super Assistance, NNW. Obecnie w swojej ofercie posiada również ubezpieczenia mieszkaniowe, osobowe oraz dla małych i średnich firm. Multiproduktowość i multikanałowość, to bardzo ważne elementy strategii Proama.
- Do naszego sukcesu w znacznym stopniu przyczynili się Agenci, którzy nam zaufali i powierzyli nam swoich klientów. To dzięki ich ciężkiej pracy, ale także dzieleniu się wiedzą, mogliśmy „rosnąć” tak szybko. Niemal od początku około 80% naszej sprzedaży generowana jest przez Agentów. Pragnę wyrazić im swoją wdzięczność. Liczę, że prze kolejne lata dalej będziemy wspólnie osiągać kolejne cele – dodaje Łukasz Jadachowski.
Obecnie Proama posiada umowy z 2 tys. agencji, w których pracuje ponad 19 tys. osób wykonujących czynności agencyjne. Obok multiagencji, produkty Proama można kupić przez Internet oraz dzwoniąc do Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta pod numer 815 815 815. Klienci, którzy zdecydują się na zakup polisy w tych kanałach, otrzymają w Proama pomoc Osobistego Doradcy. Dzięki temu Klient może wybrać najdogodniejszy dla siebie sposób zawierania umowy ubezpieczenia.
Wzrost liczby klientów, pociągał za sobą coraz większe potrzeby kadrowe. Dzisiaj Proama zatrudnia już ponad 700 osób, pracujących w dwóch biurach: w Warszawie i w Lublinie.
- Pracownicy są najważniejszym aktywem naszej firmy. To ich profesjonalizm, zapał i współpraca sprawiają, że możemy dokonywać niemożliwego. Udało się nam nawet pobić Rekord Guinnessa. Od pracowników działu sprzedaży, serwisu, wsparcia sprzedaży, likwidacji szkód, windykacji, przez produkt, taryfę, aktuariat i księgowość po kadry, marketing i IT każdy miał wpływ na to, co osiągnęliśmy – wylicza Łukasz Jadachowski.