Firma ubezpieczeniowa Proama od początku funkcjonowania działała w modelu multikanałowym, oferując swoje produkty poprzez multiagentów, Internet i telefon. Obecnie poszerza swoją działalność uruchamiając sprzedaż polis poprzez dealerów samochodowych.
- Dealerzy samochodów nowych są naturalnym, kolejnym etapem rozwoju naszej firmy. Jest to bardzo ważny dla nas kanał, szczególnie w kontekście sprzedaży dobrowolnych ubezpieczeń komunikacyjnych – wyjaśnia Mariusz Artych, p.o. Dyrektora Sprzedaży Dealerskiej.
Proama przygotowała dedykowaną i kompleksową ofertę dla tego segmentu rynku, tworząc pełną paletę produktów, obejmujących wszystkie aspekty usług świadczonych klientom salonów samochodowych, w skład których wchodzą zarówno pakiety dealerskie, ubezpieczenia komunikacyjne, w tym OC, produkty mieszkaniowe, czy polisy komisowe.
- Pierwszym krokiem do nawiązania współpracy z dealerami była prosta i intuicyjna platforma sprzedażowa, umożliwiającą sprzedaż oferty. Niezbędne było również przygotowanie uproszczonego procesu i intuicyjnej platformy likwidacji szkód w pełnym zakresie, obejmującej zarówno likwidację szkód z polis AC, jak i OC. Zdecydowaliśmy się na powierzenie pełnej samolikwidacji szkód personelowi stacji dealerskich. Pozwala to na znaczące skrócenie całego procesu likwidacji – wyjaśnia M. Artych.
Z uwagi na specyfikę i wymagania segmentu rynku, całość współpracy między Proama a dealerami samochodów nowych koordynowana jest przez nowostworzoną, dedykowaną tylko temu segmentowi rynku, sieć opiekunów regionalnych, którzy są do dyspozycji partnerów i wspierają ich na każdym etapie od wdrażania produktów, przez szkolenie personelu, po przygotowywanie zindywidualizowanych ofert.