29 października 2013

W Proama taksówka alternatywą dla pojazdu zastępczego

Proama rozszerzyła zakres świadczonych usług w ramach Super Assistance o zwrot kosztów przejazdów taksówką jako alternatywę do pojazdu zastępczego. To unikalne rozwiązanie na polskim rynku, korzystne szczególnie dla osób dojeżdżających samochodem do pracy – korzystając z taksówki nie ponoszą kosztów paliwa.

Super Assistance stanowi dodatkowe ubezpieczenie sprzedawane w Proama z ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych lub z Pakietami Casco. Zapewnia kierowcy i pasażerom ochronę w zakresie pomocy technicznej, informacyjnej i medycznej. Jest ona udzielana m.in. w związku z wypadkiem drogowym, awarią samochodu, jego utratą lub chorobą kierowcy albo pasażera.

- Większość polis assistance, działa tylko w określonej odległości od miejsca zamieszkania ubezpieczonego. Może ona dochodzić nawet do 50 km, co niejednokrotnie uniemożliwia nieodpłatne skorzystanie z usług pomocowych, np. w trakcie stłuczki przed domem. W ofercie Proama takiego ograniczenia nie ma i ubezpieczony otrzyma pomoc nawet tuż pod domem - wyjaśnia Łukasz Kuryłowicz, kierownik ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Proama.

W przypadku przewidywanego czasu naprawy auta powyżej 12 godzin, klient w ramach Super Assistance ma możliwość skorzystania z pojazdu zastępczego. Idąc za rosnącymi potrzebami klientów, Proama rozszerzyła zakres usług świadczonych w ramach Super Assistance o zwrot kosztów przejazdów taksówką. Wybierając tę opcję, Proama zwróci poniesione koszty na przejazdy do 100 zł na dobę.

- Jest to elastyczne rozwiązanie skierowane przede wszystkim do grona klientów, którzy wykorzystują swoje cztery kółka przede wszystkim do dojazdów do pracy. Decydując się na tę usługę, w odróżnieniu od pojazdu zastępczego, nie ponoszą kosztów paliwa, nie muszą się również martwić np. o znalezienie miejsca parkingowego – informuje Łukasz Kuryłowicz.

Super Assistance to również m.in. pomoc serwisowa rozbudowana o usługi takie jak: dostarczenie paliwa w przypadku jego braku na drodze, otwarcie pojazdu po zatrząśnięciu w nim kluczyków, pomoc w podróży w formie: pojazdu zastępczego, zakwaterowania, zorganizowania powrotu do domu lub transportu do placówki medycznej. Ponadto świadczona pomoc, w większości przypadków, jest możliwa do uzyskania nie tylko w Polsce, ale również poza jej granicami.

- Kwota wydana na assistance zwraca się już przy pierwszym nieprzewidzianym zdarzeniu na drodze, a niewielki koszt sprawia, że jest ono ubezpieczeniem coraz częściej świadomie wybieranym przez konsumentów. Jeszcze w 2009 r. niespełna 15% ubezpieczonych korzystało z usług assistance, przy czym obecnie szacuje się, że liczba ta się podwoiła. Wzmożony popyt determinuje ciągły rozwój tego produktu – dodaje Łukasz Kuryłowicz, kierownik ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Proama.