Już 500 tys. osób jeździ po polskich drogach z ubezpieczeniem Proama. Większość z nich posiada maksymalną – 70-procentową – zniżkę bonus-malus.
Jak dotychczas Proama jest najszybciej rozwijającą się firmą ubezpieczeniową, w porównaniu do nowych podmiotów wchodzących na polski rynek w ostatnich dziesięciu latach. Proama rozpoczęła działalność komercyjną 29 stycznia 2012 roku i już po jedenastu miesiącach działalności (na koniec 2012 roku) miała 262 tys. sprzedanych polis. W rozwoju nie zaszkodził ubezpieczycielowi proces zmiany inwestora. Proama rozpoczynała swoją działalność jako oddział francuskiego ubezpieczyciela Groupama SA, a już w lipcu 2012 roku zostało podpisane porozumienie, na mocy którego Proama z końcem 2012 roku została przejęta w struktury Grupy Generali.
Po kolejnych siedmiu miesiącach działalności Proama niemal podwoiła liczbę klientów – obecnie z polisami Proama po polskich drogach jeździ pół miliona kierowców.
- Tak dobry rezultat w krótkim czasie, to efekt m. in. multikanałowej strategii sprzedaży. Od początku działalności nasze polisy są dostępne przez Internet, telefon i za pośrednictwem multiagencji. Obecnie mamy podpisane umowy z 1 tys. multiagencji, w których pracuje 10 tys. osób wykonujących czynności agencyjne - mówi Mariusz Kozłowski, Dyrektor Sieci Sprzedaży, Produktu i Likwidacji Szkód w Proama.
Agenci doceniają m. in. udostępniony przez ubezpieczyciela system do sprzedaży polis, w którym został wyeliminowany całkowicie papierowy obieg dokumentów w relacji Proama-Agent.
- System ProAgent dostępny w postaci aplikacji webowej, został skonstruowany z myślą o wygodzie użytkownika, z intuicyjnymi procesami, tak aby w każdym miejscu i czasie Agent mógł wygodnie dokonać szybkiej kalkulacji składki, sprzedaży polisy, sprawdzenia polis swoich klientów, dokonać zestawienia sprzedaży, czy sprawdzić wysokość naliczonej prowizji – wyjaśnia Dariusz Jankowski, Dyrektor IT w Proama.
- Bardzo ważny jest również serwis – w Proama mamy dedykowaną agentom infolinię, której pracownicy mają kompetencje, by większość spraw była rozwiązywana podczas jednej, pierwszej rozmowy telefonicznej. Ponad 90% telefonów od Agentów odbierana jest w ciągu pierwszych 20 sekund – dodaje M. Kozłowski.
Proama jest pierwszą firmą ubezpieczeniową, która w swojej komunikacji marketingowej zwróciła się bezpośrednio do agentów z zaproszeniem do współpracy, eksponując ich w swoich reklamach.
- Jest to uznanie wkładu oraz potencjału agentów w rozwoju naszego biznesu. Obecnie przez Agentów generujemy ponad 80% naszej sprzedaży – stwierdza Dyrektor Kozłowski. – Jednocześnie bardzo mocno dbamy o kooperację i współpracę między poszczególnymi kanałami sprzedaży, bo wierzymy, że tylko w ten sposób możemy odnieść sukces. Każdy kanał jest dla nas tak samo ważny i w każdym staramy się wyróżnić.
Wyróżnikiem Proama w kanałach direct jest dedykowany Osobisty Doradca dla osób kupujących przez Internet i telefon. Klient otrzymuje imienny adres e-mail do Osobistego Doradcy. Może się z nim skontaktować również dzwoniąc do Ogólnopolskiego Oddziału Obsługi Klienta i wybierając opcję kontaktu z Osobistym Doradcą.
Formularz na stronie internetowej jest skonstruowany w sposób jak najbardziej prosty i przyjazny użytkownikom Internetu. Strona www.proama.pl otrzymała certyfikat Użyteczna Strona z najwyższą dotychczas oceną audytorów programu – aż 95%.
Podstawowy wyróżnik oferty Proama to 70% bonus-malus na OC i AC dla bezpiecznych kierowców, którzy dotychczas mieli 60% zniżkę bonus-malus i nie mieli szkód w ostatnich 12 miesiącach. Obecnie ponad 90% klientów Proama posiada maksymalną – 70% zniżkę. Wdrażając te elementy Proama stała się pionierem na polskim rynku ubezpieczeniowym.