13 lipca 2012

Strona Proama liderem użyteczności

Teaser Strona Proama liderem użyteczności

Strona internetowa Proama została wyróżniona certyfikatem Użyteczna Strona. Jednocześnie – według organizatorów badania - wśród wszystkich stron badanych dotychczas przez audytorów programu w Polsce, uzyskała rekordowy (najwyższy) rezultat – aż 95%.

- Cieszy nas tak wysoka ocena naszej strony, gdyż jest to jeden z naszych trzech, obok Osobistego Doradcy, dostępnego przez telefon i agentów, sposobów kontaktu z klientami. Poddaliśmy się temu badaniu, by dowiedzieć się, co jeszcze należy usprawnić, aby użytkownik korzystał z niej w sposób możliwie najszybszy i intuicyjny. Dzięki analizie audytorów programu „Użyteczna Strona” otrzymaliśmy wskazówki, jak wyeliminować  elementy, które jeszcze mogą sprawiać trudności użytkownikom serwisu wyjaśnia Łukasz Jadachowski, Dyrektor Marketingu, Proama.

Strona www.proama.pl jest nie tylko miejscem, w którym zainteresowane osoby otrzymają informacje o firmie, jej działalności i produktach, ale również, albo przede wszystkim, miejscem, gdzie klient może sprawdzić składkę, kupić polisę, czy zamówi ć bezpłatną rozmowę z Osobistym Doradcą. Na kalkulatorze składki, po wprowadzeniu danych klient otrzymuje w przejrzystej formie ofertę, a w przypadku pakietów AC – tabelę z trzema propozycje z zaznaczonymi zakresami ochrony i sam może wybrać tę, najbardziej dopasowaną do jego potrzeb i budżetu. Strona Proama jest również miejscem, z którego agenci, współpracujący z ubezpieczycielem, kierowani są dedykowanego im systemu ProAgent, a dziennikarze do biura prasowego.

Badanie „Użyteczna Strona”, któremu poddana została także strona www.proama.pl, składa się z  trzech etapów:

  • listy kontrolnej, czyli badania standardów użyteczności, skupiającej się na elementach takich jak: dostępność, funkcjonalność, bezpieczeństwo i SEO;
  • audytu eksperckiego metodą cognitive walkthrough, czyli symulacji wizyty użytkownika na serwisie i wykonanie najważniejszych procesów, np. zakup polisy;
  • audytu SEO.

Lista stron przebadanych w ramach programu Użyteczna Strona jest długa, ale Proama jest pierwszą firmą w Polsce, która osiągnęła – według organizatorów badania - tak wysoki wynik – 95%.

- Z punktu widzenia użyteczności strona Proama posiada bardzo intuicyjny i przyjazny kalkulator składki. Bardzo dobrze jest rozwiązany system pomocy i wsparcia dla mniej zorientowanych użytkowników, np. infotipy zawierają wręcz screeny z dokumentów z zaznaczonym miejscem, w którym znajduje się wymagana informacja. Na plus zaliczyć należy również to, że serwis prezentuje alternatywy - użytkownik może sam zdecydować jaka forma kontaktu będzie dla niego optymalna – wyjaśnia Agnieszka Chaber-Tomczak, Kierownik Działu Marketingu, Fundacji Obserwatorium Zarządzania, organizatora badania. - Widać również, ze położono nacisk na bezpieczeństwo informacji - połączenie jest szyfrowane i widoczny jest certyfikat potwierdzający to bezpieczeństwo.

Audytorzy programu pozytywnie ocenili również m. in. wyeksponowanie na stronie Proama odnośnika do obliczania składki, zastosowanie kart na podstronie produktu, co porządkuje treść, wstęp do formularza obliczania składki, jego kroki oraz możliwość przesłania wyliczonej składki na adres e-mail oraz powrotu do kalkulacji przez okres 30 dni.

Badanie Użyteczna Strona jest realizowane przez Fundację Obserwatorium Zarządzania. Certyfikat posiada akredytację Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, a Ministerstwo Gospodarki i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości są jego patronami honorowymi.

 

***

Proama (www.proama.pl) to nowy ubezpieczyciel, specjalizujący się w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Proama wyróżnia się na rynku, proponując klientom Osobistego Doradcę oraz zniżkę bonus-malus w wysokości 70% dla bezpiecznych i bezszkodowych kierowców.  Produkty ubezpieczyciela dostępne są poprzez internet, telefon i u agentów.

Proama jest również laureatem godła Laur Konsumenta – Odkrycie 2012, jako marka innowacyjna, „funkcjonująca na rynku od stosunkowo niedługiego czasu, ale już zdobywająca serca klientów”.

Załączniki