Prawie tyle samo kobiet, co mężczyzn kupuje AC w Proama. Większość z nich ma maksymalną – 70% zniżkę bonus-malus.
AC w Proama o 40% częściej niż inni kupuje kadra zarządzająca. Ubezpieczenie to jest popularne również wśród pracowników działów finansowych, produktowych i IT. O prawie 10% częściej niż pozostali klienci, autocasco wybierają osoby w wieku 30-45 lat. Zainteresowanie tym produktem nie jest zależne od płci - tyle samo kobiet, co mężczyzn decyduje się go nabyć.
Wśród wszystkich osób, które kupiły dotychczas AC w Proama, 91% ma zniżkę bonus-malus w wysokości 70%, co oznacza, że produkt ten wybierają bezpieczni i bezszkodowi kierowcy. Zniżkę na AC w wysokości 70%, będącą stałym elementem oferty Proama, może otrzymać każdy kierowca, który dzięki swojej historii ubezpieczeniowej nabył prawa do przynajmniej 55% zniżki oraz w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie miał żadnej szkody. Proama przenosi na AC również zniżki nabyte przez kierowców w ramach obowiązkowego ubezpieczenia OC. Autocasco w Proama można nabyć tylko w pakiecie z OC.
- AC jest ubezpieczeniem dobrowolnym, stąd jego warunki różnią się znacznie w poszczególnych towarzystwach ubezpieczeniowych – mówi Krzysztof Wanatowicz, Dyrektor Produktów Ubezpieczeniowych w Proama. - W Proama jest ono przygotowane w modelu all-risk, co oznacza, że ochroną objęte są szkody, będące następstwem wszelkich zdarzeń losowych nawet tych, których nie udało się wcześniej zdefiniować. Dzięki temu klient otrzymuje szeroki zakres ubezpieczenia, nawet w przypadku wystąpienia sytuacji, które trudno przewidzieć. Wyjątkiem są zdarzenia opisane w katalogu wyłączeń.
Proama rozpoczęła działalność od ubezpieczeń komunikacyjnych. W ofercie firmy są pakiety OC i AC, obudowane w wachlarz produktów dodatkowych: Super Assistance, NNW Komunikacyjne, NNW Domowe, Ubezpieczenie od Utraty Pracy oraz Ubezpieczenie Ochrony Prawnej. Proama chce się wyróżnić na rynku, proponując klientom Osobistego Doradcę oraz zniżkę bonus-malus w wysokości 70% dla bezpiecznych i bezszkodowych kierowców. Ubezpieczyciel kontaktuje się ze swoimi klientami poprzez internet, telefon i multiagencje.