Proama, wchodząc na polski rynek, od początku zapowiedziała, że jednym z jej ważnych kanałów dystrybucji będą agenci. Konsekwentnie mówi również o agentach w swoich reklamach. Jednak nie tylko reklama ma zachęcać agentów do współpracy z Proama. To także dedykowany agentom, bardzo intuicyjny system informatyczny, który eliminuje obieg papieru w relacji Proama – Agent oraz jasny i przejrzysty model prowizyjny.
W każdym spocie reklamowym Proama zachęca Klientów do zadzwonienia do doradcy lub odwiedzenia dobrego agenta, w ten sposób od początku pokazując strategię wielokanałowej sprzedaży i podkreślając, że traktuje agencje na równi z dwoma pozostałymi kanałami dystrybucji produktów: telefonem i internetem.
W celu usprawnienia procesu obsługi klienta przez agentów, Proama wdrożyła system informatyczny, eliminujący obieg papierowych dokumentów we współpracy z agentami. Sprzedając polisy poprzez system PROAgent o połowę skrócony jest czas potrzebny do wystawienia polisy, a agenci nie muszą prowadzić papierowego archiwum, gdyż mają dostęp do polis swoich klientów on-line. Ponadto automatycznie w systemie generują się zestawienia prowizji, a agent ma stały dostęp do informacji o ich wysokości. Dzięki internetowemu procesowi oceny ryzyka, który jest dostępny również w aplikacji PROAgent , wyeliminowana jest potrzeba specjalnej akceptacji oddziału przy sprzedaży polisy. System dostępny jest ze strony www.proama.pl w zakładce Dla Agentów.
Ważnym elementem współpracy z agentami jest również system prowizyjny.
- Proama płaci mądrze! Mądrze znaczy odpowiednio dużo, żeby zachęcić Agentów do współpracy i równocześnie odpowiednio mało, żeby zarabiać na portfelu - mówi Krzysztof Skarbek, Dyrektor Sprzedaży Agencyjnej, Proama. - Prowizja zależy od poziomu sprzedaży i jakości portfela. Proama kieruje prosty przekaz do agentów: jeśli chcesz zarobić więcej, myśl z nami o efektywności portfela i zadbaj o szkodowość.
Całość strategii uzupełnia produkt. Agenci chcą oferować swoim klientom dobre produkty. Proama jako pierwsza firma na rynku zaproponowała 70 % zniżki Bonus Malus bezszkodowym kierowcom.
- Podchodzimy do współpracy z agentami kompleksowo: od promowania tego kanału w swoich reklamach, przez dobry system prowizji, premiujący nie tylko poziom sprzedaży, ale również jakość portfela, po dedykowany agentom system informatyczny i dobry produkt dla klientów agenta – podsumowuje K. Skarbek.