Proama, ubezpieczyciel, który w styczniu rozpoczął działalność w Polsce, uruchomiła pod adresem media.proama.pl multimedialne biuro prasowe. Multimedialny serwis prasowy Proama to zestaw zaawansowanych narzędzi do zarządzania publikacją i dystrybucją informacji oraz materiałów prasowych, dostosowany do współczesnych trendów w komunikacji.
Biuro zapewnia dziennikarzom dostęp do komunikatów prasowych, podzielonych tematycznie, raportów i opracowań, przygotowywanych przez ekspertów Proama oraz galerii zdjęć, materiałów video i plików graficznych.
Podczas zasilania systemu zdjęciami jest generowana automatycznie wersja podglądu zdjęcia w jakości internetowej tzw. web view oraz miniatura zdjęcia tzw. thumbnail view. Przy każdym pliku do pobrania jest wyświetlana informacja na temat jego rodzaju i wielkości.
Moduł video umożliwia natomiast rozbudowę galerii o filmy korporacyjne i reklamowe oraz wywiady video. Usługa hostingu wideo oparta jest o profesjonalną sieć dystrybucji treści wideo (tzw. CDN - content delivery Network). Administrowanie aplikacją w zakresie treści wideo ułatwiają zaimplementowane narzędzia do konwersji plików wideo, które dbają o standaryzację udostępnianych treści filmowych, a także umożliwiają ustawianie klatki startowej filmu.
W zakresie dystrybucji informacji biuro prasowe zapewnia personalizację i indywidualizację komunikacji w ramach pojedynczej kampanii informacyjnej, wersjonowanie informacji i dopasowanie jej do specyfiki danego medium oraz dostosowanie sposobu dystrybucji informacji do indywidualnych oczekiwań dziennikarza. Formę otrzymywania informacji wybiera sam dziennikarz przy subskrypcji.
Multimedialne biuro prasowe zostało przygotowane przez firmę netPR.pl w modelu biznesowym SaaS.
Biuro dostępne jest pod adresem media.proama.pl oraz ze strony internetowej www.proama.pl w zakładce Centrum Prasowe.